söndag 31 januari 2010

Toppjakt -20 C



Vegas Van Noort, fader till L-kullen. Snygg kille!

Lite kallt idag med men inte mycket annorlunda än alla andra dagar :-) Så idag blev det lite toppjakt i Tällåsen 760 möh. Kanondag! Dock lite för kallt, men det gick bra och solen kom fram och värmde lite faktiskt! En av flera positiva saker med detta är att ett motionspass idag efter detta är inte något man behöver och längtar till och det betyder i sin tur att samvetet är därmed dövat med :-). En stor och grann tjädertupp blev dagens byte. Nu står på agendan att betala in till nästa helgs utställning så det inte blir bortglömt. En bra sak me att ställa ut nästa helg är att hundarna definitivt är i päls, börjar fundera hur det kommer att bli när allt detta ska bort, naket blir det nog !

3 kommentarer:

  1. Aha... var det där tupparna var!!? Jag letade som en galning men på lite lägre höjd... Kallt åt näsan och totalt nöjd vad gäller motion blir man =). Skulle alltså ha tagit fligget istället ;-)

    Vad söta dina små är!! Kram //Marie

    SvaraRadera
  2. Ja dom var i kanten mot det högsta dom rackarna :-) Såg ut som det inte var mkt rörelse på dom så tur att vi kom rätt på ;-)

    SvaraRadera
  3. Allt jag såg var en hare... och det var nära att den fick följa med mig hem =). Jag ska dit och ta den en annan dag ;-)

    Har en grej till dig på min blogg...

    //Marie

    SvaraRadera