tisdag 25 september 2012
Älgjakt i September
Wellegårdens Arko "Acce" var först ut med första älgen, hur roligt som helst som uppfödare! Gick fortare än väntat men inte mindre roligt, drygt 15 månader gammal. Hoppas att det håller i sig och fortsättningen blir lika bra.
Älgjakt
Wellegårdens Azti fick närkontakt idag i älgskogen, roligt när det går framåt med avkommorna!
Wellegårdens A-kull blev 16 månader igår så de har ju tiden för sig. Inte dåligt när jag får bildrapport också!
lördag 15 september 2012
måndag 10 september 2012
MH
Wellegårdens Mikado "Kenzo"
e. IPO III SCHH III Beathalandet Macho
u. IPO I Schärott's Vimsan
Fina Kenzo och matte Anne-Lie ´var här i lördags och han var med på MH och har nu känd mental satus. Östra Härjedalens Brukshundklubb hade MH under helgen. Roligt att träffa avkommorna! Kenzo heter Wellegårdens Mikado och är Mayahs bror. Mycket trevlig hund och jag ser klara likheter med modern Vimsan och syskon.
söndag 2 september 2012
MH
Wellegårdens Ninnah
e. Wellegårdens Layon
u. IPO I Schärott's Vimsan
Ulrika och Ninnah genomförde MH i lördags. Roligt när avkommorna kommer ut på mentaltester, lydnadstävlingar, bruksprov och liknande. Det uppskattas mycket av uppfödaren och förhoppningsvis ger det mersmak för hundägarna med! Grattis till känd mental status Ulrika och Ninnah!
Valparna är 4 veckor nu
Valparna är ute för första gången 4 veckor gamla och det var så fint väder i går kväll.
Passade även på att fota lite.
söndag 22 juli 2012
Utställning
Axe
Fick bedömningen Good.
Aika
Very Good.
Jämtland Härjedalens Älghundklubb hade i utställning i lördags där det var 190 hundar anmälda. Uställningen hölls i samband med mässan i Hede. Fantastiskt kul! Det var 24 hundar med i Juniorklass hanar och 17 i Juniorklass tikar. Dömde gjorde John Smebakken och Arvid Göransson.
Ajje
Very good och en 4:e placering av 24 hanar!
Azti
Fick jättefin kritik men blevutan pris då hon den dagen mättes till att inte vara hög nog..
Från kenneln var 4 st anmälda, Ajje, Aika, Azti och Axe. På plats fanns också Petter fadern till valparna samt en halvbror efter samma hane.
fredag 20 juli 2012
Sheltievalpar
SE UCH Lundecock's Run For Fun
torsdag 19 juli 2012
Norgebesök
Nala
fredag 13 juli 2012
Valpar
Mannos Tamino
Valpar på gång betyder en del telefonsamtal, idag kom ett sådant som jag gillar extra mycket! Eventuellt framtida valpköpare, jättekul när det känns extra bra. Får hoppas att det går bra och att allt blir som det ska med valparna och sen ska det stämma med kön och antal. Men det blir som det blir inget som man kan påverka.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)














